חמישי, 17 יולי 2014 00:00

תכירו – אופטימיזציה !

אז אתר האינטרנט שלכם אוטוטו באוויר, הגרפיקה בעיצומה, התוכן בדרך, אפילו עשיתם התאמה לגלישה מהסמארטפונים השונים - נהדר. אבל מה עוד נצטרך לעשות בכדי שלא רק אנחנו ומרבית הגולשים נתלהב ממנו, אלא שגם האח הגדול העונה לשם גוגל יאהב אותו?

אם התעניינתם בנושא קידום אתר, קודם תכירו - אופטימיזציה, התהליך שיכול לעשות את כל ההבדל בין עוד אתר נחמד ברשת לבין אתר מצליח ומוביל במיוחד. אופטימיזציה למבנה האתר נחשבת למרכיב משמעותי ואף קריטי בעיני רבים להצלחתו של אתר - זהו הליך בו למעשה אנו מסדרים ומתאימים את מבנה האתר והעמודים שבו בכדי שהבוטים המבקרים של גוגל, כשיגיעו לבקר את האתר יוכלו לסרוק אותו בצורה חלקה, ברורה ונכונה ולהבין את המתרחש בו באופן הטוב ביותר.

את הליך האופטימיזציה נהוג לעשות בשלבים הראשוניים של קידום האתר או אף בזמן הבנייה בכדי שיתאים בהקדם למרבית הדרישות והפרמטרים הרלוונטיים. חשוב לציין שאופטימיזציה טובה אינה בהכרח מבטיחה שהאתר ימוקם במקומות הגבוהים ביותר. אך מנגד, אתר ללא אופטימיזציה ראויה יתקשה למיקומים טובים בעיקר בתחומים רווי תחרות. אז מאיפה מתחילים, מה צריך לדעת ועוד שאלה דרמטית שתגרום לכם להבין שאופטימיזציה - זה קודם כל מה שהאתר שלכם צריך:

למה בעצם?


האופטימיזציה גורמת לאתר להיות ידידותי יותר, מותאם יותר למנועי החיפוש השונים ובראשם גוגל כמובן. האופטימיזציה מורכבת מכמה סעיפים שמטרתם למנוע ליקויים או חוסרים כאלו ואחרים שיהוו חוסר התאמה למנועי החיפוש ויקשו על האתר להתקדם בתוצאות החיפוש בהמשך. שיפור אותם הליקויים יעניק לאתר את האפשרות להיסרק בצורה טובה יותר ולמעשה להיות אופטימאלי בעיני מנוע החיפוש ולהתקדם ביתר קלות.

אז מה יש לנו שם?


אופטימיזציה מכילה בתוכה התעסקות עם מספר אלמנטים, בין היתר - נתוני מטא, כותרות עמודים, מילות מפתח, תוכן מקורי, תמונות ותיאורן ועוד. בדיקת האלמנטים הללו, ועוד רבים וטובים, נעשית באמצעות כלים מקצועיים, תוכנות ותוספים שונים, המסייעים באיתור החוסרים לאיש המקצוע שכמובן מוסיף בדיקות ידניות קפדניות נוספות.

 

הקשר של הקישורים


בהליך אופטימיזציה ניתן לבדוק אם ישנם קישורים שבורים - קישורים המובילים לדף שגיאה ריק הנקרא גם 404. המטרה הכללית היא כמובן לתקן את כל אותם הקישורים השבורים בכדי לשפר את חווית הגלישה ולהוביל את הגולשים וכמובן גם את הבוטים של גוגל ליעדם, הדפים והמידע שהם מחפשים, בצורה טובה ומדויקת. כל דף שגיאה באתר פוגע באיכות שלו ועלול "להבריח" גולשים. חשיבותם של קישורים פנימיים באתר גדולה כיוון שהם מסייעים לגוגל להבין איזה עמודים "חשובים" יותר באתר - לרוב נרצה שעמוד הבית והעמודים שנבחרו לטובת קידום יחשבו לחזקים ביותר באתר.

התוכן הוא המלך?


בהחלט. העידו כבר רבים וטובים אודות חשיבותו של התוכן באתר וכולם צודקים. אם לא תוכן, אז למה בעצם להקים אתר. בתהליך אופטימיזציה ישנה התייחסות גם לתוכן האתר ולמקוריות שלו כמובן. בעקרון קיימים שני סוגים מרכזיים של מקרים הנקראים "כפילות תוכן" - הראשונה תוכן זהה בשני עמודים או יותר באתר, מסיבה כזאת או אחרת, דבר העלול לפגוע באתר באופן כללי ובאותם עמודים ספציפית, שחלקם יכולים להיות עמודי קידום ויפגעו. המקרה השני של כפילות תוכן הוא במקרה של תכנים המועתקים מאתרים או מקורות אחרים ברשת, עובדה שעשויה להביא ענישה מצד גוגל ואף לתביעה של זכויות יוצרים מכותבי התוכן המקורי.

גוגל כמראה


חשוב שבכל שלב בתהליך נבחן את נראות האתר בפני גוגל. נוכל לבדוק בכל פעם את אלמנט הנראות באמצעות כלים מקצועיים שונים שבעזרתם נראה את המטמון של גוגל, כלומר את האופן שבו גוגל למעשה סורק ורואה את האתר שלנו. מבין הבדיקות המרכזיות בהליך זה נבדוק אם גוגל מזהה את כלל הקישורים באתר כקישורים נכונים ואמיתיים, והאם גוגל רואה בצורה נכונה את התכנים או שהוא מזהה תמונות שונות במקום כיתוב - במקרה שכזה למשל אנחנו "נפסיד" את התוכן שחשוב לנו כי למעשה גוגל פספס אותו וחבל.

נסכם ונאמר...


בעולם שכולו אינטרנט, ברשת שעמוסה באינספור אתרים, אופטימיזציה טובה ונכונה היא מרכיב בגדר חובה לכל אתר. מבנה נכון של אופטימיזציה מהווה את היסודות הבסיסיים, החזקים והבריאים של אתר אינטרנט והם אלו שיובילו אותו לאורך זמן לעמידות, רלוונטיות, התקדמות והצלחה!

 

קרא 1440 פעמים עודכן לאחרונה ב ראשון, 21 פברואר 2016 12:24

השאר תגובה

אנא הקפד למלא את שדות החובה (*) קוד HTML איננו מותר

icon-contactBarCoffee

מעוניינים לקבל הצעה מתאימה?

0559703257

הצעה מהירה

צריכים יעוץ? הצעת מחיר?
השאירו פרטים!
To Top