רביעי, 25 מרס 2015 00:00

גוגל וקידום אורגני

מה זה מנוע חיפוש? מנוע החיפוש הנו תוכנה המשמשת לחיפוש ומציאת מידע במאגר מידע.
גוגל, מנוע החיפוש של חברת גוגל פותח בשנת 1997 ע"י לארי פייג' וסרגיי ברין ונחשף לשימוש הציבור הרחב ב-2001 .

המטרה הייתה לפתח מנוע חיפוש שיספק תוצאות חיפוש איכותיות ורלוונטיות לצד חיפוש משופר.
בזמנו, הפרוייקט החל כמחקר באוניברסיטת סטנפורד, בפקולטה למדעי המחשב ובהתחלה שימש את הסטודנטים וסגל ההוראה בכותלי באונניברסיטה. ייחודו של גוגל היה בכך שהיה מבוסס על אלגוריתם, להבדיל מאלטה ויסטה- מנוע החיפוש הפופולארי של אותם הימים, בבעלותה של חברת יאהו, המבוסס על חומרה מתקדמת.

רביעי, 19 נובמבר 2014 00:00

טעויות גורליות בקידום

הכנתם את האתר לקידום, עשיתם אופטימיזציה לפי הספר וקידמתם את האתר כראוי.
או לפחות כך חשבתם... גם קידום "מקובל" לכאורה עלול לגרור עונשים...
אף אתר לא *נענש ע"י מנוע חיפוש ללא סיבה. הדבר יכול לנבוע מרשלנות, שיטות קידום לא מקובלות או מטעויות "גורליות" בקידום האתר.
המאמר שלפניכם מבוסס על ניסיון וכל הנקודות המועלות בו- נשענות על מקרים אמיתיים,למרות שאם תמצאו קווי דמיון בין הכתוב כאן לבין האתר שלכם - אל תמהרו להסיק מכך שאתרכם עומד להיענש, אם כי חשוב שתקחו בחשבון את הנאמר כאן ותדעו להימנע מטעויות בעתיד.  
1.חילופי קישורים ביחסים עסקיים : עסקים רבים עוסקים בהחלפת קישורים למטרת קידום והזרמת תנועה לאתר. למרות הכוונות הטובות, החלפת קישורים מהסוג הזה הרבה פעמים פוגעת באחד או בשני האתרים בו זמנית...

ראשון, 26 אוקטובר 2014 00:00

7 סיבות לשנוא מקדמי אתרים

כשאני קוראת כתבות ברשת בנושא קידום אתרים, תמיד אני ניתקלת בתגובות שליליות לכיוון מקדמי האתרים , כמו "מקדמי אתרים יותר גרועים מפוליטיקאים" או אפילו "מקדמי אתרים הם כמו סרטן! האתרים היו הרבה יותר איכותיים ללא ההתערבות שלהם!" מהמקום שלי - מקום של מקדם אתרים, אני רוצה להבהיר את נקודת המבט שלי בגין הסיבות ליחס השלילי והמזלזל כלפי מקדמי האתרים.

סיבה #1 : תוצאות מהירות
כל לקוח מצפה לתוצאות מהירות . משלם על עיסקה ומצפה להופיע בעמוד הראשון למחרת . כל הלקוחות מצפים לתוצאות מיידיות, כאן ועכשיו. הלקוחות מקשיבים בסקרנות רבה לכל הסיפורים על האינדוקס, על פלטפורמת קישורים והעכביש של מנועי החיפוש ואז שואלים " אז מה, נצטרך לחכות עד מחר ? "

ראשון, 19 אוקטובר 2014 00:00

פינגווין – להקדים תרופה למכה

כמעט כל בעל אתר שמע לפחות פעם אחת על עידכוני האלגוריתמים של גוגל, שנקראים על שמותם של בעלי חיים אקזוטיים כמו פנדה או פינגווין... בעקבות העדכונים המאיימים, אתרים רבים סופגים פגיעות קשות בדירוג ולוקח זמן רב להתאושש מהמכה, אם זה בכלל אפשרי... 

האלגוריתמים של גוגל מתחדשים על מנת לספק תוצאות איכותיות ורלוונטיות לגולש, דבר שמושג ע"י מאות פרמטרים המשתנים עם כל עדכון ... כל אתר שמשתמש בטכניקות קידום "לא כשרות " – נפגע ובצדק, ע"פ גוגל, שכן התוכן אינו רלוונטי והקישורים אינם "טבעיים" והמניפולציות שהובילו את האתר לעמודים הראשונים – מעליבות את האינטלגנציה של מנועי החיפוש...

לא רק האתרים שהפרו את כללי האתיקה של גוגל מסתכנים בעונש. אתרים שפרופיל הקישורים שלהם הומוגני- ייפגעו לרוב מהעידכונים:

חמישי, 14 אוגוסט 2014 00:00

קידום אתרים

קידום אתרי אינטרנט הינו אחד התחומים הצומחים בתעשיית האינטרנט בישראל ובעולם כולו.
תחום זה התפתח לאחר שחברת גוגל ביססה את עצמה כמובילה ויש שיאמרו כמונופול על עולם מנועי החיפוש באינטרנט בתחילת שנות האלפיים
למעשה מכיוון שרוב החיפוש נעשים באמצעות מנוע החיפוש של גוגל נוצר סטנדרט אחיד שעל פיו מדורגים אתרי האינטרנט ותעשיית קידום האתרים התפתחה מותך הצורך של מפעילי האתרים לעמוד באותו הסטנדרט

את עולם קידום האתרים ניתן לחלק לשניים: קידום אתרים ממומן וקידום אתרים אורגני: קידום ממומן הוא בעצם פרסום בגוגל אלו המודעות שאנו נתקלים בהם בעת החיפוש בגוגל מצדו השמאלי של המסך בשפה המקצועית מודעות אלו נקראות adwords  כל ההכנסות ממודעות אלו מגיעות ישירות לגוגל וזהו מקור ההכנסה העיקרי שלה

חמישי, 14 אוגוסט 2014 00:00

בניית אתרים

כיום כבר ברור שכל עסק או נותן שירות חייב נוכחות אינטרנטית ועולם בניית אתרי האינטרנט התפתח רבות בשנים האחרונות
בעוד שבעבר בניית אתרים הייתה תהליך מסובך שדורש התמחות של בעל מקצוע ולכן גם הליך יקר יחסית היום ישנן מערכות המאפשרות בניית אתר בצורה עצמאית
שלא דורשת רקע או ידע טכני.
מערכות קוד פתוח כמו ג'ומלה או וורדפרס מאפשרות למתכנתים מרחבי העולם לפתח כלים ומודולים ולהציע אותם בחינם למשתמשי אותה המערכת
(כמו שבוויקיפדיה הגולשים הם עורכי התוכן והם כותבים את הערכים בעצמם ללא תמורה למען חופש) וכך למעשה להוזיל את מחירי השוק

יחד עם כל הנזכר לעיל ישנה פריחה של חברות בניית אתרים וחשוב להבין מתי יש צורך בגוף מקצועי לבניית אתר אינטרנט:

חמישי, 14 אוגוסט 2014 00:00

אחסון אתרים

אחסון אתרים הינה סוגייה שלא מרבים לדבר עליה בעולם האינטרנטי אך בשנה וחצי האחרונות היא עלתה לכותרת מהדלת האחורית בעקבות התקפות הסייבר הרבות של האקרים בייחוד בישראל שהינה היעד המוביל להתקפות מהסוג הזה של פעילים פוליטיים וארגוני הטרור המוסלמים.

ראשית נסביר מהו אחסון אתרים: אתר אינטרנט בנוי בעצם מקוד מסויים שמציג קבצים בסדר ספציפי וכך למעשה מתקבלת תמונת האתר
על מנת שתהיה לי גישה מהמחשב האישי שלי אל האתר יש לאחסון את הקוד והקבצים על מחשב אחר (שרת) שיאפשר את הגישה לקוד והקבצים.

ישנם אלפי חוות שרתים בעולם שמציעות אחסון אתרים בישראל ישנן שתי חוות עיקריות האחת של בזק והשנייה של נטויז'ן
רוב האתרים בישראל מאוחנים בחוות שרתים אלה

רביעי, 06 אוגוסט 2014 00:00

אז מה זה בכלל קידום ?

אז מה זה בכלל קידום ? היום לכל עסק יש אתר , מחנות נעליים ועד קופות חולים ובנקים ... אז גם לנו בנו אתר , כי חייבים לעקוב אחרי הקדמה . ומה הלאה ? לא התרוששנו מספיק על הגרפיקה , הבנייה , המיתוג , התכנים - בסופו של דבר ...? לא . אתר שקיים לכאורה ברשת ולא נימצא בעמודים הראשונים - הוא אתר שפשוט לא נימצא, במלוא מובן המילה .
תהליך הקידום מתחיל מהמילה המפחידה "אופטימיזציה" - התאמת האתר למנועי החיפוש והתאמת מילות המפתח לעמודי האתר. האופטימיזציה מהווה מרכיב ראשוני בקידום האתר, היא כוללת בדיקה יסודית של האתר מבחינת כפילויות, קישורים לא נחוצים, סידור כותרות ונתוני מטא ( כותרות ותיאורים שמהווים תקציר לכל עמוד בנפרד, מופיעים במנועי החיפוש כהקדמה ובמקרה שיווקי- כקריאה לפעולה ) . לעזרת תהליך האופטימיזציה הקימו לא מעט תוכנות און - ליין לסריקת האתר ומקדמי אתרים בדרך כלל בקיאים בכלים שקיימים לרשותם ברשת ... השלב השני הוא השלב הארוך והמייגע של בניית מערך קישורים לאתר, שבלעדיהם - גם גוגל לא יידע שיש לכם אתר ... לכאורה זה ניראה פשוט, מה הבעיה, כל אחד יכול לפנות 15 דקות מזמנו ולהדביק קישור פה ושם פעם ביום .

שלישי, 05 אוגוסט 2014 00:00

למה דווקא ג'ומלה ?

ג'ומלה היא מערכת קוד פתוח , מערכת ניהול (Content Management System - CMS) ידידותית למשתמש שמאפשרת להוסיף או לשנות תכנים בצורה הפשוטה ביותר – פשוט מדביקים ומוכן . בעל האתר לא צריך להיות בקיא ב-html   או ב- css , המערכת מציעה כלים פשוטים ונוחים לעריכת תכנים והגדרות עמוד.

ג'ומלה מספקת מבנה היררכי אופטימאלי לעמודים , לצד יתרונות נוספים כמו שינוי כתובות בעמוד ( בצורה כזאת שיכיל את ביטוי הקידום ) – עניין בעל ערך עליון בקידום של תחומים תחרותיים או ביטויים בעלי כמות חיפושים גבוהה .
ניהול כותרות ( ראשית /משנית וכו') והוספת תמונות עם אופציות של תיאור (alt)   וכיתוב (title) ללא ידע בתכנות .

ג'ומלה מציעה כמות אדירה של תוספים שיכולים להקל על הקידום, תוספים שמאפשרים עריכה מהירה של תגיות מטא , של טייטלים או שינוי כתובות עמודים ועוד. שימוש בתוספים מומלץ לאתרים גדולים, בעוד שבאתרי תדמית או אתרים קטנים של 20-30 עמודים, עדיף להסתדר בלעדיהם – שכן לכל תוסף יש משקל שמשפיע על טעינת האתר – פרמטר חשוב לא רק בקידום, אלה גם בנוחיות הגלישה.

מילות מפתח הן הביטויים שמגדירים את תוכן האתר .
למילות המפתח יש חשיבות עליונה בקידום האתר לא רק במנועי החיפוש, אלה גם ובעיקר מול הגולשים ובמקרה שלנו – הלקוחות .
אתר של חנות פרחים יקודם עם ביטויים הקשורים למכירת פרחים , בהתאם לביטויים הקשורים לחיפושים של פרחים ברשת, אז אילו ביטויים כדאי לבחור ?

בשביל ההתחלה, עדיף ללכת על ביטויים אזוריים, למשל  "חנות פרחים במרכז "  או " משלוחי פרחים במרכז ", כאשר הביטוי מתמקד גם בעסק וגם באזור העסק  - על הביטויים האזוריים יש פחות תחרות מאשר על ביטויים גנריים כמו " חנות פרחים " ובשביל אתר חדש יחסית, ביטוי "עם זנב" גם יקל על הקידום וגם יקצר את זמן ההגעה לעמוד הראשון.
בכדי לקבל רעיונות למילות מפתח , אפשר להשתמש בכלים של גוגל , כמו למשל google adwords , כלי חינמי שנותן רעיונות למילות מפתח וגם מספק את כמות  החיפושים לאותם הביטויים .
חשוב לבחור בביטויים שיש להם חיפושים , שכן ביטויים ללא חיפושים בכלל – אמנם יתקדמו בקלות ובמהירות אבל לא יניבו לקוחות לעסק .

מי לא מכיר את ויקיפדיה , מקור המידע מבין הגדולים ביותר ברשת? כאשר  כל אחד מאיתנו היה זקוק למידע בנושא כלשהו, מיד היה ניכנס לשם ומתחיל לשאוב מידע ענייני - אם זה לעבודות בבית ספר, עבודות גמר תואר וכו'. במחקר שנערך על ידי חברת Intelligent Positioning, נימצא כי מתוך חיפוש של 1000 מילות מפתח, ויקיפדיה מדורגת ב 99% משאילתות החיפוש בעמוד הראשון.
 רוצים לדעת איך? המשיכו לקרוא.
תוכן ייחודי בעל ערך: לויקיפדיה כיום ישנם מיליוני עמודים המכילים תוכן ייחודי ומעניין. כאשר גולש מחפש נושא מסוים כמו לדוגמא "כלב" , גוגל יציג לו את האתרים המתאימים ביותר לאותו ביטוי. בהקשר שלנו, ויקיפדיה מדורגת במקום הראשון משום שהיא עונה לגולש על השאלה שלו, גולש חיפש "כלב" וויקיפדיה עונה לו על ההגדרה עם תוכן חדשני, ענייני וייחודי.

חמישי, 31 יולי 2014 00:00

בניית קישורים לאתר

בקידום אתרים  אורגני , למרות דינאמיקת שינויי האלגוריתמים של מנועי החיפוש ,הגורם המכריע לדירוגו של אתר מבוסס עדיין על הכמות והאיכות של הקישורים המובילים אל האתר . כל אתר דורש גישה אינדיווידואלית של אסטרטגיית בניית קישורים , כאשר תכנית פעולה שגויה  עלולה להפיל את האתר ולגרור עונשים שיהיה קשה לצאת מהם ...

אסטרטגיית בניית קישורים  נשענת על משוואה מאוזנת של קישורי טקסט עוגן ( מילת המפתח המדויקת ) לעומת קישורים שאינם מכילים את ביטויי המפתח , רלוונטיות האתר המקשר ( למשל פורום בנושא כלבים שמכיל קישור לאתר אינסטלאטור- קישור כזה עלול לפגוע בקידום האתר )  ,
איזון  כמות הקישורים המובילים לאתר מאותו IP  , איזון בין  קישורים חד צדיים  (OWL- ONE WAY LINK ) וקישורים דו צדדיים

חמישי, 17 יולי 2014 00:00

תכירו – אופטימיזציה !

אז אתר האינטרנט שלכם אוטוטו באוויר, הגרפיקה בעיצומה, התוכן בדרך, אפילו עשיתם התאמה לגלישה מהסמארטפונים השונים - נהדר. אבל מה עוד נצטרך לעשות בכדי שלא רק אנחנו ומרבית הגולשים נתלהב ממנו, אלא שגם האח הגדול העונה לשם גוגל יאהב אותו?

אם התעניינתם בנושא קידום אתר, קודם תכירו - אופטימיזציה, התהליך שיכול לעשות את כל ההבדל בין עוד אתר נחמד ברשת לבין אתר מצליח ומוביל במיוחד. אופטימיזציה למבנה האתר נחשבת למרכיב משמעותי ואף קריטי בעיני רבים להצלחתו של אתר - זהו הליך בו למעשה אנו מסדרים ומתאימים את מבנה האתר והעמודים שבו בכדי שהבוטים המבקרים של גוגל, כשיגיעו לבקר את האתר יוכלו לסרוק אותו בצורה חלקה, ברורה ונכונה ולהבין את המתרחש בו באופן הטוב ביותר.

שלישי, 15 יולי 2014 00:00

כתיבת תוכן לאתר

אחת השאלות הנפוצות ביותר שאנו מקבלים מלקוחות קיימים : איך צריך להיראות מאמר לאתר שלי. יחד עם כל אבני הבניין הנחוצים ליצירת תוכן טוב ושהיה טוב   עבור קידום אורגני בגוגל וגם שיווקי בו בזמן ,זה ברור שגם אותם בעלי עסקים רוצים להיות בלעדיים ושאתר האינטרנט שלהם יהיה יחודי שימשוך את כל הגולשים הפוטנציאליים אליו . 

בהמשך אוסיף טיפים כדי לעזור להבין איך מאמר צריך להיות ובאילו כלים תוכלו להשתמש כדי לכתוב מאמר באורךנכון ובצורה נכונה , למטרת שיווק או פרסום המאמר באתר או בבלוגים, או בכל מקום שיכול להיות שימושי לקידום אתרים איכותי .

 

icon-contactBarCoffee

מעוניינים לקבל הצעה מתאימה?

0559703257

הצעה מהירה

צריכים יעוץ? הצעת מחיר?
השאירו פרטים!
To Top